TV4-profilens PR-trick – inför publikfesten

Kolla in när klassisk mark blir rosa: ”Ingenting sker av en slump”

Publicerad 2018-05-09

Per Skoglund i Kungsträdgården

Sista helgen i maj avgörs Elitloppet på Solvalla.

Nu har den klassiska marken Kungsträdgården i Stockholm förvandlats till ett rosa hav – som ett PR-trick inför publikfesten.

– Ingenting sker av en slump, säger TV4-profilen Per Skoglund.

Sista söndagen i maj avgörs miljonloppet Elitloppet på Solvalla i Stockholm.

Då har Stockholms mest centrala park, med historiska rötter från 1400-talet, förvandlats till ett rosa hav.

Ett PR-trick av TV4-profilen Per Skoglund inför publikfesten på Solvalla.

Färgen rosa, som är Elitloppets färg, pryder nu träden i Kungsträdgården och kommer nå sin fulla prakt lagom till Elitloppet går av stapeln.

”En stor rosa praktfull fest”

Kungsträdgården har tidigare använts som platsen för den direktsända Elitloppslottningen söndagen före storloppet, en direktsändning som letts av både Per Skoglund och Jessica Almenäs.

– Ingenting sker av en slump, ta bara de fantastiska träden i Kungsträdgården. Trodde du på fullt allvar att det bara slog ut vid den här tidpunkten för att de kände för det? Så klart inte, säger Per Skoglund och fortsätter:

– Det här är ju ett snillrikt, fantasifullt och eggande marknadsföringsprojekt.

De rosa blommorna som pryder träden i Kungsträdgården är biopgrogrammerade och kommer att nå sin fulla prakt lagom till Elitloppet.

– Det är för att få människor som vallfärdar hit att känna det mesta inför Elitloppet. Allt är rosa, en stor rosa praktfull fest, den sista söndagen i maj. Väkommen, säger Per Skoglund.

Elitloppet avgjordes första gången 1952 och runt 60 000 personer brukar besöka publikfesten på Solvalla sista helgen i maj

Prenumerera på nyhetsbrevet Travkollen

Allt om det hetaste i travets värld – varje fredag!