Kim Kardashians parfym drog in över 80 miljoner kronor – på en dag

Publicerad 2017-11-16

Realitystjärnan Kim Kardashians nya parfymer har gjort succé.

Trots att köparna inte ens fått nosa lite på dofterna.

Efter en superkampanj på sociala medier har nu Kim Kardashian släppt sina tre nya parfymer. Och marknadsförningskampanjen gav respons eftersom fansen blev som tokiga och köpte parfymer för över 83 miljoner kronor på bara ett dygn, rapporterar sajten TMZ.
Parfymerna går bara att köpa online, så ingen av köparna har fått lukta på dofterna innan de köpte de exklusiva parfymerna.

Sätt att bearbeta rånet

Stjärnan menar att lanseringen av parfymerna är hennes sätt att bearbeta det brutala rånet mot henne i Paris förra året. Som en del i läkningsprocessen har hon använt sig av kristaller. Och det är just kristaller som har varit inspirationskällan till parfymflaskorna.
Kim Kardashian ska ha planerat kollektionen i minsta detalj. Från design till doftsammansättningen.

Tillfällig kollektion

Dofterna är tänkt att vara en exklusiv tillfällig lansering med 300 000 flaskor som kostar mellan 300–500 kronor. Inom två dagar tror man att flaskorna kommer att ha sålt slut.
Stjärnan har tidigare även kommit ut med sminkprodukter under sitt märke KKW.