Förhandlingarna pågår fortfarande – förlängt i ytterligare två dygn

Comhem och TV4 förlänger avtalet till 3 november klockan 23.59

Uppdaterad 2020-11-03 | Publicerad 2020-11-01

TV4 och Comhem har haft svårt att komma överens.

Comhem och TV4 är fortfarande inte överens.

TV4-kanalerna kommer att ligga kvar i ytterligare två dygn som en tillfällig lösning för Comhems 1,2 miljoner kunder.

”Ett nytt avtal är ännu inte undertecknat och parterna behöver mer tid för att slutföra förhandlingarna”, skriver Comhem i ett pressmeddelande.

Förhandlingarna om ett nytt avtal mellan tv-och internetleverantören Comhem och Telia-ägda TV4 pågår fortfarande. TV4-kanalerna har legat kvar under helgen som en tillfällig lösning för de 2,1 miljoner Comhem-kunderna.

Nu förlängs avtalet i ytterligare två dygn fram till den 3 november klockan 23.59.

”Comhem och TV4 Media behöver mer tid och därför har parterna förlängt avtalet ytterligare en gång, till klockan 23:59 den 3 november 2020”, skriver Comhem i ett pressmeddelande på söndagskvällen.

De förklarar vidare att de fortsätter förhandla om ett ”långsiktigt avtal om rätten att sända TV4-kanalerna och C More”.

”Ett nytt avtal är ännu inte undertecknat och parterna behöver mer tid för att slutföra förhandlingarna”, avslutar de pressmeddelandet.

Tidigare kommentar

Joel Ibson, kommunikationsansvarig på Comhem säger till TT att ”det förhandlas för fullt”.

– Vi hoppas att vi antingen kommer överens om ett nytt avtal i kväll, eller förlänger det gamla ytterligare. Men eftersom vi sitter och förhandlar just nu kan jag inte sia om hur det blir.

– Vi vill komma överens på ett sätt som inte innebär att våra kunder förlorar kanaler, säger han till TT.

Här är senaste informationen från Comhem.

Följ ämnen i artikeln