Isidor, 8, fick rå hamburgare

Publicerad 2021-06-09

Isidor, 8, och Christofer Strömberg, 35 innan de upptäckte den råa hamburgaren.

Isidor Strömberg, 8, klagade på att hamburgaren från McDonalds smakade konstigt.

Vid närmare anblick visade det sig att den var rå.

– Jag chansade på att det var en kantbit, men så var köttet rosa, säger hans pappa Christofer Strömberg, 35.

Familjen Strömberg hade precis kommit hem från BB och orken för att laga middag saknades.

Lösningen blev en tur till McDonalds i Nyköping.

Men lyckan och glädjen som fanns i familjen innan besöket på hamburgarrestaurangen byttes snabbt till det motsatta. Hamburgaren som sonen Isidor, 8, fick visade sig vara rå.

– Han klagade på att den smakade konstigt. Jag chansade på att det var en kantbit, men så var köttet rosa, säger pappan Christofer Strömberg, 35.

Hamburgaren från McDonalds.

”Jätteäckligt”

Christofer Strömberg kontaktade restaurangen både via hemsidan och på Facebook innan han blev ombedd att mejla in sitt klagomål.

Svaret han då fick var att ärendet skulle tas vidare till ansvariga på restaurangen – men att det skulle ta en vecka innan han kunde förvänta sig ett svar. Det på grund av hög arbetsbelastning på restaurangen.

– Det är såklart jätteäckligt att hamburgaren var rosa, men det som är ännu äckligare är hanteringen av mitt klagomål, säger Christofer Strömberg.

Nyköpingsbon påpekar att det inte är hamburgaren i sig som gör honom irriterad. Det som upprör honom mest är det faktum att McDonalds ofta tycks prata om att förbättra sina rutiner men uppenbarligen inte gör det.

– Jag tycker att det är slapphänt. Speciellt med tanke på att det är en så stor kedja.

Kommer du att köpa fler hamburgare på McDonalds?

– Nej, det kommer jag nog inte att göra.

McDonalds beklagar det som inträffat. I ett mejl till Aftonbladet skriver presschefen Henrik Nerell att man nu ska utreda vad som blivit fel.

”Det är beklagligt och helt oacceptabelt om man som gäst inte blir serverad varm och fräsch mat. Jag förstår att gästen är upprörd, och restaurangen tar uppgifterna på största allvar och söker kontakt för att få mer information och framföra en ursäkt”, skriver han.

Följ ämnen i artikeln