Problem hos bank – kunder kom inte åt konton

Publicerad 2015-04-28

Skandiabanken hade under tisdagsmorgonen problem – för flera kunder såg det ut som att deras konton försvunnit.

– Vi fick problem efter en uppdatering, säger Sara Liljedal, informationsansvarig på företaget.

Flera läsare hörde under tisdagsmorgonen av sig till Aftonbladet och berättade att de hade problem när de loggade in på Skandiabankens internetbank. För samtliga såg det ut som att deras konton avslutats. ”När jag som kund loggar in så har jag tydligen inga konton registrerade”, skev en. ”Det är massor av folk i kö till supporten och om man loggar in på kontot så är alla konton borta!”, skrev en annan.

Tekniska problem

Enligt banken upptäcktes felet vid 06.40-tiden.

Först vid 08-tiden gick banken ut med information via sin Facebooksida: ”För tillfället så är det problem med att bankkonton inte visas. Vi beklagar verkligen de tekniska problemen och jobbar för fullt med att försöka lösa det hela”.

”Vi beklagar givetvis”

Vid 08.15 var det åtgärdat.

– Nu kan alla kunder se sina konton. Vi fick problem efter en uppdatering. Vi beklagar givetvis de problem som varit, säger Sara Liljedal, informationsansvarig på Skandiabanken.

Även i förra veckan hade kunder problem med flera tjänster som räkningsbetalningar, överföringar och visning av konton.

Följ ämnen i artikeln