Visst shoppar vi svenskar fortfarande. Men inte på samma sätt. Och inte nödvändigtvis samma saker som tidigare.
Våra nya konsumtionsmönster, den exploderande e-handeln och förstås den pågående coronapandemin – innebär kniven på strupen för många fysiska butiker och i förlängningen kanske för den levande stadskärnan.
Redan i vintras hade många butiker gått i uppmärksammade konkurser – och det talades om en ”butiksdöd”.
Vad har hänt sedan dess?
Gäst är Sara Brännström, reporter på Svenska Dagbladet Näringsliv.
Programledare är Olivia Svenson.
TORSDAG 24 SEPTEMBER 2020
Tipsa oss: SMS 71 000. Mejl: tipsa@aftonbladet.se
Tjänstgörande redaktörer: Lina Thorén, Joakim Ottosson och Elvira S Barsotti
Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
Redaktionschef: Karin Schmidt
Jobba på Aftonbladet: Klicka här
OM AFTONBLADET