Annons

Avtalet som håller bilarna rullande

Försenade leveranser, missnöjda kunder och dyra personalkostnader. Konsekvenserna om transportbilarna står stilla kan snabbt bli stora. Därför väljer många att komplettera sitt bilköp med ett heltäckande serviceavtal från Mercedes-Benz.

– Det garanterar att bilen kommer kunna göra det som krävs – oavsett omständighet, säger Fredrik Sidnäs, försäljningschef på Mercedes-Benz Transportbilar.

När en transportbil går sönder och står stilla kan det snabbt bli en dyr affär. Varor som ska levereras blir försenade och kan i värsta fall förstöras. Kunder blir besvikna och kanske väljer andra leverantörer. Och de anställda tickar pengar – oavsett om de kommer ut på jobbet eller inte.

– Ett driftsstopp kan snabbt kosta stora summor. Det är med det i åtanke som vi utvecklat och anpassat vårt serviceavtal. Med avtalet erbjuder vi trygghet – helt i klass med ditt fordon, säger Fredrik Sidnäs.

ServiceCare Complete heter serviceavtalet som ger företagaren förmånliga och fasta kostnader för service och reperationer. Ledorden är trygghet och transparens – som företagare vet du exakt vad det kostar och vad som ingår.

Tydligt vad som ingår

– Många är kanske inte helt säkra på vad som egentligen ingår i serviceavtalet, därför har vi valt att lista upp alla saker som ingår i vårt så kallade serviceblad, så att man lätt kan jämföra och veta vad man betalar för, säger Fredrik Sidnäs.

Har man ett företag är det ofta svårt att göra en prognos för hur mycket pengar man får in under året. Med ServiceCare Complete kan Mercedes-Benz hjälpa företagarna att få en fast och förutsägbar ägandekostnad för att hålla bilen rullande.

Ägandekostnaden för en firmabil byggs upp av flera delar, bland annat finansieringskostnad, avskrivningar, servicekostnad, drivmedel och skatt. Dessutom säljer många företag vidare bilen efter ett par år, vilket gör att restvärdet är extra relevant.

Höjer andrahandsvärdet

– Servicevavtalet hjälper till att höja restvärdet. Eftersom bilen hålls i bästa skick under hela perioden blir den betydligt mer intressant på andrahandsmarknaden, vilket ger ett högre pris, säger Fredrik Sidnäs.

I avtalet ingår bland annat en fast kostnad för service och att slitdelar byts ut när det behövs. Dessutom ingår en förlängd fabriksgaranti som innebär att företagaren får samma trygghet år tre till fem som de första två åren.

"Enorm trygghet"

– Det är en enorm trygghet för många företagare. Skulle något gå sönder och du har följt riktlinjerna för bilen så löser vi det som måste lösas.

För en företagare är serviceavtalet en stor trygghet till ett förmånligt pris – du får helt enkelt mycket för för pengarna.

– Anledningen till att vi kan ha så förmånliga kostnader är att vi litar så mycket på våra bilar. I grunden beror det på att vi har smart konstruerade produkter och extremt bra kvalitet på bilarna som helt enkelt håller, säger Fredrik Sidnäs.

EXTERN LÄNK:

Läs mer om Mercedes-Benz serviceavtal här

Lista: Det här ingår i serviceavtalet

Annons: Detta är ett annonsinnehåll från vår partner. Texten är alltså ej skriven av Aftonbladets redaktion.

Publisert:

Följ ämnen i artikeln