Annons

Fick 37 500 kr – trots försäkringsbolagets nej

”Alla som har skadat sig borde ta kontakt med Insurello”, säger Christian Kvant.

Beskedet från försäkringsbolaget var tydligt: Christian hade inte rätt till mer ersättning för sin brutna axel.
Flera år senare tog han hjälp av Insurello – och fick ut ytterligare 37 500 kronor.
– Alla som har skadat sig borde ta kontakt med dem, man har inget att förlora på det, säger Christian.

Vi är nog många som känner oss vilsna när det kommer till våra försäkringar.
Vad täcker de egentligen? Hur går man tillväga för att få ut ersättning? Och om man får ett negativt besked, bör man stå på sig eller bara gilla läget?

När Christian Kvants försäkringsbolag gav honom kalla handen testade en annan väg – vilket skulle visa sig vara lyckosamt.

Rörligheten i armen försämrades

2014 flyttade han med familjen till en ny lägenhet. Han var i full färd med att sätta upp en glödlampa i ett av barnens rum när pallen han stod på gick sönder. Fallet resulterade i en bruten axel.
– Strax efter olyckan hörde jag av mig till mitt försäkringsbolag och fick ut 11 000 kronor för sveda och värk, berättar Christian.

Något år senare var de i kontakt igen. Skadan hade avsevärt försämrat Christians rörlighet i armen: bland annat kunde han varken spela golf eller tennis längre.
– Men då fick jag beskedet att jag inte hade rätt till ytterligare ersättning.

Testade Insurello flera år senare

Hösten 2019 dök en annons för Insurello upp i Christians Facebookflöde.
Det är en tjänst för dig som råkat ut för en personskada och kan ha försäkringspengar att hämta ut. Insurello driver ärendet åt dig och hittar de eventuella ersättningar du inte har fått. Att starta ett ärende kostar inget – Insurello tar endast ut en avgift om pengar hittas.

– Jag tänkte att jag kan väl lika gärna testa. Det var väldigt enkelt att starta ett ärende, säger Christian.

Mycket mer pengar än väntat

När beskedet senare kom blev Christian väldigt överraskad:
– Jag hade väntat mig att Insurello kanske på sin höjd skulle hitta 5 000 kronor. Men summan var mycket högre: jag fick jag ut 37 500 kronor extra. Detta trots att försäkringsbolaget hävdat att jag inte kunde få ut mer pengar, berättar han.

Uppmanar alla att testa

Processen med Insurello var väldigt smidig, tycker Christian, och efter den erfarenheten har han uppmanat flera andra att testa tjänsten.

– Alla som har råkat ut för en personskada borde verkligen ta kontakt med dem! Man har inget att förlora på det, det är pengar du aldrig skulle få ut annars. Att driva processen med försäkringsbolagen är inte lätt, men Insurello har full koll på hur man ska göra.

Annons: Detta är ett annonsinnehåll från vår partner. Texten är alltså ej skriven av Aftonbladets redaktion.

Publisert:

Följ ämnen i artikeln