Slå fyrkant så kommer du fram, Terje

Replik från Canal Digital om kundservice och personnummer

Detta är en debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten, inte Aftonbladet.

Publicerad 2017-11-10

Vi ska förtydliga det ännu bättre i vårt talsvarsystem som kunderna möts av när de ringer till kundservice, skriver Maria Sörnell.

REPLIK. I dagens debattartikel ”Hela världen har inte svenskt personnummer” så finns det en del felaktigheter i det som Terje beskriver om Canal Digitals kundservice.
Det handlar alltså inte synpunkter på åsikterna utan en rättelse av faktafel.

Man behöver inte ha svenskt personnummer för att bli kund hos, eller komma i kontakt med Canal Digital.
När man ringer till kundservice så går det utmärkt att endast trycka fyrkant så kopplas man fram till våra medarbetare utan att uppge personnummer. Vi ska förtydliga det ännu bättre i vårt talsvarsystem som kunderna möts av när de ringer till kundservice.

Det ska heller inte vara någon skillnad i om man ringer från ett svenskt eller utländskt telefonnummer, så den upplevelse som Terje beskriver när han ringer från svenskt resp norskt nummer är inget som vi känner igen eller kan återskapa när vi själva testar detta.

Varje kund får ett kundnummer som denne kan använda för att identifiera sig som kund hos Canal Digital.

Utöver telefon så finns det också andra sätt att kontakta Canal Digital: e-post, via formulär på hemsida, Facebook och Twitter.


Maria Sörnell, pressansvarig Canal Digital


Häng med i debatten och kommentera artikeln – följ Aftonbladet Debatt på Facebook.

Följ ämnen i artikeln