Sofis stiliga modesuccé

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-01-29

Stort intresse för Sofi Fahrmans nya tidning

Nu är den här, Aftonbladets senaste tillskott i bilagefamiljen – Sofis mode.

Och redan: succé.

– Helt magiskt, säger Sofi Fahrman.

I går landade den 76 sidor tjock i tidningsställen. Sofis mode är Sveriges första glossy weekly, en modeveckotidning.

– Det är underbart att den äntligen kommit ut till läsarna, säger Marica Finnsiö, bilagechef.

– Vi har väntat länge. Det är skönt att den finns på riktigt nu, säger Anna Kult, redaktör.

Samtidigt lanserades internetportalen sofismode.se, en modesajt med trender, shopping, tips och inspiration.

Och reaktionerna från läsarna lät inte vänta på sig.

– Jag har en mejlkorg som är helt fullproppad med gratulationer, feedback och kommentarer, säger Sofi Fahrman.

– Nu gäller det att hålla upp tempot och kvaliteten.

Hur ska ni lyckas?

– (skratt) Vi är ett superteam som tillsammans ska fylla tidningen varje vecka.

– Nästa vecka drar jag till New York och rapporterar från modeveckan där. Vi ska vara tidningen som är på plats.

Och det är inte bara läsarnas reaktioner som har varit positiva.

– Sofis mode är den första av den här sortens modeveckotidning. Reaktionerna från annonsörshåll har varit mycket positiva, säger Marica Finnsiö.

I dag är den gratis men i framtiden kommer den att kosta 15 kronor, lite mer än övriga bilagor. Hur tänker ni kring det?

– Vi tänker att man får väldigt mycket för pengarna. Tidningen är 76 sidor tjock och för att riktigt lyfta fram den har vi valt ett lite tjockare och glansigare papper, både som omslag och inuti. Då kostar det lite extra, säger Marica Finnsiö.

Tidningen säljs måndag till onsdag varje vecka tillsammans med Aftonbladet.

ANNONS

Följ ämnen i artikeln