Franks liv – ett skämt?

Uppdaterad 2018-09-09 | Publicerad 2012-05-01

Klar för Kanal 5:s nya storsatsning till hösten

Frank Andersson och andra kändisar ska göra ståupp av sina livsöden.

Nöjesbladet kan avslöja Kanal 5:s stora höstsatsning som är en blandning av många beprövade format.

– Programmet heter ”Mitt liv är ett skämt”, säger programledaren Mårten Andersson.

Kanal 5 tar nya tag i kampen om tv-tittarna.

Storsatsningen ”Mitt liv är ett skämt” kommer att rulla på bästa sändningstid i höst – och är en mix av redan etablerade tv-format.

Enligt uppgifter till Nöjesbladet bygger formatet på att ett dussintal kändisar – idrottsstjärnor, politiker och tv-profiler – möts i hopp om att inte bara lära känna varandra, utan framför allt lära känna sig själva.

Deltagarna, ovana som komiker, kommer använda såväl dråpliga som utlämnande episoder ur sitt liv som material till ståupp-rutiner. Publiken kommer att rösta ut en deltagare per avsnitt.

Coachar deltagarna

En intressant blandning av ”Så mycket bättre”, ”Let’s dance” och ”Här är ditt liv”, anser programledaren Mårten Andersson, 37.

– Jag kan bekräfta att programmet heter ”Mitt liv är ett skämt”, att jag ska vara programledare och att det är ett jättebra format. Mer vet jag inte om jag kan avslöja, säger han.

Mårten Andersson kommer inte att leda programmet ensam. Nöjesbladet erfar att komikern Kristoffer Appelquist, 37, medverkar vid hans sida. Förutom själva programledandet ska duon coacha deltagarna – och de kommer även att ha en juryfunktion.

Brottare och advokat

Just nu arbetar kanalen för fullt med att kontraktera kändisar till programmet.

Hittills är brottarlegendaren Frank Andersson, 55, och advokaten Thomas Bodström, 50, klara för medverkan, uppger källor i produktionsvärlden.

Kanal 5 är förtegna om programinnehållet.

– Jag kan varken bekräfta eller dementera uppgifterna, säger Dan Panas, presschef på Kanal 5.

”Mitt liv är ett skämt” produceras av Nordisk film för Kanal 5 och visas på bästa sändningstid i höst.

Originalformatet ”Vild med comedy” blev en succé i Danmark och har sedan sålts vidare till USA.

Följ ämnen i artikeln