Fler företag avslutar samarbete med Margaux Dietz

Uppdaterad 2022-12-23 | Publicerad 2022-11-06

Kritikstormen mot Margaux Dietz fortsätter.

Sedan tidigare har proseccomärket Mionetto och klädföretaget Stronger avslutat sina samarbeten med henne.

Nu följer Elexir Pharma efter.

”Vi tar självklart helt avstånd från klippet som florerat”, skriver de på Instagram.

Det var på onsdagen som influencern Margaux Dietz publicerade en video på sin Instagram, där en man sågs ligga utslagen utanför hennes dörr. I klippet skrattar hon och filmar mannen – innan hon ringer polisen.

Sedan dess har hon befunnit sig i en kritikstorm.

På lördagen meddelade klädföretaget Stronger att de bryter samarbetet med influencern, till följd av videon.

Proseccomärket Mionetto avslutar sitt samarbete med Margaux.

Bryter samarbetet

Och sedan dess har andra företag följt efter.

Proseccomärket Mionetto lade på söndagen upp en story på Instagram, efter skarp kritik från flera följare, där de skriver att de tar avstånd från videon och att de valt att avsluta samarbetet.

Dietz skulle dessutom ha medverkat i ett evenemang med sminktillverkaren Lumene, men annonsen för det har nu tagits bort, skriver Expressen.

Nu väljer även kosttillskottsföretaget Elexir Pharma att bryta med Dietz, vilket Resumé rapporterar om.

”Vi tar självklart helt avstånd från klippet som florerat då det stridet mot Elexir Pharmas värdegrund och kommer inte göra några fler samarbeten med profilen i fråga”, skriver företaget på Instagram.

Revolution Race svar på en kommentar där en person säger att hen inte vill köpa kläder av dem på grund av samarbetet med Margaux Dietz.

Och på friluftsföretaget Revolution Race instagrambilder trillar också kommentarer in från upprörda läsare. Revolution Race hade nämligen ett samarbete med Dietz tidigare i höstas.

De skriver dock i en svarskommentar att de inte har något aktivt samarbete med influencern och att de ”såklart tar avstånd från det som hänt”.

Margaux Dietz.

Följ ämnen i artikeln