Jacksons syskon är till salu

HOLLYWOOD. Jermaine, Jackie, Tito och Marlon Jackson log i kapp på röda mattan utanför Nokia Theatre där Michael Jackson-filmen ”This is it” hade världspremiär.

De såg – som det brukar heta – ut som a million bucks.

I själva verket är de luspanka.

Det är sånt här som sprids snabbare än en löpeld bland oss murvlar. Särskilt när vi samlas i grupp utan något annat att göra än att skvallra.

Det tog inte många minuter på efterfesten i den vita­ tälthangaren mitt emot Staples Center förrän det ena ryktet efter det andra radades upp.

Då hade vi just sett filmen och fortsatte att matas med Jacksons musik, den här gången från det

vita dansgolvet.

De är alla till salu, hela familjen, löd det aningen dömande från franskt dagstidningshåll.

En tyska med rakt hår och blekta tänder nickade instämmande.

– En av mina kollegor köpte just en halvtimmes tv-intervju med Jermaine för 10 000 dollar.

– Janet är dyrast. Hon tar 50 000 dollar, hävdade en brittisk Fleet Street-reporter som såg ut att ha tillbringat de senaste två nätterna

i en container.

Ingen kunde toppa de uppgifterna och ämnet verkade avklarat. Då sköt en schweiziska, duktigt aningslöst, in:

– Tror ni att LaToya också tar betalt för intervjuer?

Sällskapets hyenaskratt nästan överröstade Michaels falsett i ”Billie Jean”.

Repliken att Jermaine ställde upp gratis hos Larry King i CNN räddade inte hennes ställning.

– Skojar du? När det gäller King är det Jermaine som betalar. Fattar du vilken exponering det ger, log fransmannen.

Det är ingen hemlighet att Jacksonklanen har det knackigt. Redan inför premiären tiggde bröderna

gratiskläder i ett brev som Tmz kommit över.

Marlon uppgavs tidigare i år stapla livsmedel i San Diego medan Jermaine kämpar för att klara underhåll för åtta barn. Två av dem har han med Randy Jacksons exfru, Alejandra.

Således var det kanske inte enbart för Michaels skull som bröderna förgyllde arrangemanget i tisdags kväll.

De arbetar med en dokusåpa som de hoppas kunna sälja och följdes enligt rapporter hela tiden av ett kamerateam.

Kanske kan exponeringen återföra dem till rampljuset­ och leda till fördelaktigare affärsmöjligheter än Jer­maines lansering av en klädkollektion i Indien.

När vi sent efter filmfesten gick ut i blåsten kändes det som om det satts punkt för en legendarisk historia.

Frågan är om Michaels bröder kan skapa ytterligare kapitel.

ANNONS

Följ ämnen i artikeln