Swedbank drabbades av teknikstrul

Publicerad 2016-08-26

Swedbanks mobilapp.

Swedbank inledde fredagen med teknikproblem.

Under morgonen låg bankens mobiltjänst nere för vissa av bankens kunder.

Banken arbetade för att åtgärda felet och meddelade vid 10.30 att problemet var löst.

Under morgonen drabbades Swedbank av teknikstrul, vilket Expressen först rapporterade.

Problemet gällde bankens mobiltjänst och det fanns inledningsvis ingen prognos för när felet kunde vara åtgärdat.

Gabriel Francke Rodau, tf kommunikationschef, bekräftade att man hade problem med mobilbanken.

– Vi har noterat att det är störningar i vår mobilbank. Alla kunder lyckas inte logga in men för många går det. Nu fokuserar vi på att åtgärda problemet så snart som möjligt. Vi hoppas att det kan vara återställt i närtid, säger han.

Vid 10.30 uppgav Francke Rodau att störningen var över.

– Nu fungerar vår mobilbank återigen. De flesta av våra kunder har kunnat logga in och utfört sina ärenden men vissa har inte lyckats. Nu ska den fungera för samtliga, säger han.

Följ ämnen i artikeln