Fick dålig recension – då valde kaféägarna att slå tillbaka

Uppdaterad 2017-01-17 | Publicerad 2017-01-16

När Jennifer och Mårten fick sin första dåliga recension bestämde de sig för att bearbeta saken såhär.

När Stockholmskaféet fick sin första tråkiga recension bestämde de sig för att bearbeta saken på ett helt eget sätt.

– Jag tror inte att någon har blivit avskräckt än, säger Mårten.

En lite annorlunda reklamskylt utanför A.B. Café vid Telefonplan i Stockholm har väckt en hel del muntra reaktioner de senaste dagarna. Kaféet väljer nämligen att marknadsföra sig på ett lite annorlunda vis.

Recensionen som citeras på deras skylt är nämligen inte helt fördelaktig för kaféägarna Mårten Lindgren och Jennifer Lindstedt.

”Oproffsig/oflexibel personal, annars helt ok”, har ”User 191786” skrivit på en recensionssajt på nätet.

Här är skylten som får förbipasserande att haja till.

Positiva reaktioner

Mårten berättar att det var den första dåliga recensionen han sett av kaféet, som han drivit tillsammans med sin fru Jennifer i ett och ett halvt år. De bestämde sig för att göra en kul grej av det.

– På baksidan står det en bra recension från Fcaebook, men vi tänkte att det vore roligt att ta med den här också, säger han.

Och reaktionerna från förbipasserande och kafégäster har varit väldigt positiva.

– Det har varit jättebra. Folk tycker att den är kul, jag vet inte om någon blivit avskräckt förstås men jag tror inte det. Folk fattar nog, säger Mårten.

”Vårt sätt att bearbeta”

Han tror att personen som skrivit recensionen haft en dålig upplevelse på kaféet. Det känns förstås lite tråkigt, men Mårten säger att det helt enkelt är sådant som händer i serviceyrken.

– När man jobbar såhär kommer man i kontakt med oerhört mycket människor. Sånt händer, det är inget konstigt.

Skylten har varit framme tidigare och sedan ersatts. Men nu verkar den bli kvar ett litet tag till i varje fall.

– Det är väl vårt sätt att bearbeta den här recensionen, säger Mårten och skrattar.

Följ ämnen i artikeln