Aftonbladet bäst – igen!

Publicerad 2013-04-18

”Jag vill också tacka och gratulera vår makalösa annonsavdelning som är en spjutspets i Aftonbladets resa mot framtiden”, säger Aftonbladets publisher om att Aftonbladet vann Stora annonsörpriset.

Aftonbladet är bäst – också på reklam.

På torsdagen fick tidningen Stora annonsörpriset.

– Det är ett fantastiskt erkännande från våra partners och inspirerar till fortsatt utveckling, säger Aftonbladets publisher Jan Helin.

Priset gick till Aftonbladet eftersom man under snart 20 år varit en av Sverige mest tongivande och mest betydelsefulla webbplatser.

I motiveringen till priset skriver Sveriges Annonsörer, som delar ut priset, vidare:

”Via sin pionjäranda har aftonbladet.se i hög grad bidragit till att landets annonsörer numera på ett självklart sätt har möjlighet att via digitala lösningar nå människor på ett effektivt sätt.”

Vi vinner för att vi hållit en linje och strategi oavsett vad andra tyckt, sagt eller rekommenderar, säger Anders Nylander som är försäljningschef på Aftonbladet.

"Makalös annonsavdelning"

De andra nominerade var Berghs School of Communication och Hans Brindfors. Aftonbladet vinner enligt Anders Nylander för att man hållit en extremt hög lägstanivå.

– Det är tack vare fantastiska medarbetare, nyrekryteringar och satsningar. Priset ska tillskrivas hela firman, det är ett grymt lagarbete.

Aftonbladets Publisher, Jan Helin, säger att priset inspirerar till fortsatt utveckling.

– Jag vill också tacka och gratulera vår makalösa annonsavdelning som är en spjutspets i Aftonbladets resa mot framtiden.

Premierar betydelsefull organisation

Priset delades ut i samband med Stora Annonsördagen, som anordnas av Sverige Annonsörer, på Grand Hôtel i Stockholm.

Syftet med priset är att premiera en person eller organisation som betytt mycket för landets annonsörer.

Bland tidigare pristagare finns bland andra Reklamombudsmannen, Nyamko Sabuni, Micael Dahlén och Jan Stenbeck.