Störningar i Nordeas internetbank

Publicerad 2012-04-27

På fredagen drabbades flera av Nordeas kunder av problem när de skulle betala sina räkningar.

– Det känns väldigt stressigt, säger Nordeakunden Veronica Sundqvist.

– Vi har haft problem under dagen med att vissa kunder inte kan logga in i internetbanken och att det går trögt, säger Erik Durhan, presstalesman på Nordea.

Det handlar om störningar och ostabilitet i internetbanken.

En av Nordeas kunder som har drabbats av problemen är Veronica Sundqvist.

– Jag har försökt logga in i internetbanken sedan lönen kom, men det går inte. När jag ringer så säger de att jag ska försöka igen.

"Alltid ute i god tid"

I stället fick hon gå till banken och betalade alla sina räkningar.

– Det gick ju bra, men det tar ju extra tid. Och jag har ett kontrollbehov av att alltid vara ute i god tid med mina räkningar, så det här känns väldigt stressande. Nu är det ju dessutom långhelg, så flera av räkningarna gick inte in förrän den 30 april. Jag som alltid sköter mig och betalar i tid, säger Veronica Sundqvist.

Nordea jobbar så fort de kan med att lösa problemen.

– Vi beklagar så klart det här. Vi rekommenderar att de kunder som har problem väntar lite och försöker igen lite senare. Har de fortfarande problem är de alltid välkomna att höra av sig till vår kundtjänst, säger Erik Durhan.