’Vilket lyft!’

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2010-02-01

Läsarna hyllar Aftonbladets söndagssatsning: ”Vinner i trovärdighet”

”Bra fördjupning” Daniel Skaufel och Maria Åberg gillar särskilt de genomarbetade artiklarna och Saab-grafiken på mittuppslaget.

Mer läsning.

På tjockare papper.

Aftonbladets nya söndagstidning gillas av läsarna:

– Helt rätt tänkt. Vilket lyft, säger Björn Axelsson, 72.

I går kom nya söndagstidningen – fullspäckad med engagerande nyheter, granskning, fördjupning och härlig förströelse med extrastort korsord och supersvåra sudokus. Kort sagt mer av allt på veckans vilodag. Och läsarna var mer än nöjda:

– Det här gillar jag. Det känns bra med en tjock tidning. Dokumentet över polischefens dubbelliv är jätteintressant, säger Maria Åberg, 28.

Hennes sambo Daniel Skaufel, 31, håller med.

– Jag tycker att det är bra med mer fördjupning. Sedan är det en bra blandning av grejer, det finns något för alla, säger Daniel som särskilt fastnade för mittenuppslaget med grafiken över Saabs bilar.

Marica Finnsiö är utvecklingschef för Aftonbladets nyhetstidning och har lett arbetet kring söndagssatsningen. Hon gläds över läsarnas beröm:

”Ser jättebra ut”

– Det är kul att läsarna uppskattar tydligheten och att de gillar att det är mer läsning i tidningen. Jag tycker själv att det ser jättebra ut. Vi vill ju satsa på att tidningen ska räcka längre och det tycker jag att vi lyckats med. Det känns som vi är på rätt väg, säger Marica Finnsiö.

– Det kommer vara en utmaning att varje vecka att göra en så fullspäckad tidning. Redan nu har vi siktet inställt på nästa söndag med nya spännande artiklar. Men vi har väldigt duktiga journalister på Aftonbladet så jag känner mig helt lugn med att vi kommer att lyckas.

Följ ämnen i artikeln