Kunden är modellen

Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2010-03-03

Underklädesmärket Bravissimo använder vanliga tjejer i sin tv-reklam

Modeveckan i London var en frisk fläkt i debatten kring Size Zero-idealet som länge haft ett järngrepp om modeindustrin.

Nu får pinnsmala modeller även konkurrens av vanliga – kurvigare– kvinnor i tv-reklam.

Nu sluter det brittiska underklädesmärket Bravissimo upp i kriget mot det supersmala modet.

I deras nya kampanj visas underkläderna upp av vanliga kvinnor.

– Bravissimokampanjen uppmuntrar ett hälsosamt skönhetsideal genom att visa att den vanliga kvinnan ser fantastisk ut också, säger Anna Prince, Bravissimos taleskvinna till Daily Mail, och berättar att deras kunder föredrar att se vanliga – lite kurvigare – kvinnor i deras reklam.

Valdes ut bland kunderna

Bravissimo, som specialiserat sig på underkläder för kvinnor med stora bröst, drog igång en tävling där de sökte kvinnliga modeller till sin kommande stora tv-reklam.

Sexhundra kvinnliga kunder kontaktades och efter flera uttagningar valdes fem lyckliga ut för att delta.

– Jag är stolt över att ha självförtroende nog att visa mina kurvor för hela landet, trots all press av smala modeller i modemagasinen, säger Jess Edwards, 21, en av de kvinnor som valdes ut.