Därför var det samma budskap i tifot

Uppdaterad 2015-05-07 | Publicerad 2015-05-06

Juventus och Barcelona hade samma budskap i tifot.

Det stod ”We Are Ready”.

– Det som sägs är att det var en gemensam klädsponsor som finansierade det, säger Sportbladets Erik Niva i Viasats studio.

Hemligheten bakom svenska tifosuccén

I går spelades den första Champions League-semifinalen mellan Juventus och Real Madrid. Den italienska klubben vann med 2-1.

I kväll tar Barcelona emot Bayern München i den andra semifinalen.

Inför matchen såg man att ”Barça” körde ett tifo med budskapet ”We Are Ready”. Alltså exakt samma budskap som Juventus hade i går.

– Man slogs ju av att båda klubbarna hade samma engelska budskap. Både i Barcelona och i Turin var man redo för vad som skulle komma skall. Det som sägs är att det var en gemensam klädsponsor som finansierade det, säger Sportbladets Erik Niva i Viasats studio.

Barcelona vann med 3-0 mot Bayern München.