Foppas nya extraknäck: Filmstjärna

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2010-09-02

Lottar ut en heldag med sig själv: ”Det ska bli spännande att se vilka aktiviteter vinnaren planerar för mig”

Här är Peter ”Foppa” Forsbergs nya extranäck.

Reklamfilmsstjärna för mellanmål.

Förutom att käka med plastsked i långfilmspauser kommer hockeystjärnan att lotta ut en heldag med sig själv.

– Det ska bli spännande att se vilka aktiviteter vinnaren planerar för mig, säger ”Foppa” i ett pressmeddelande.

Du har sett honom avgöra en straffläggning i OS, lyfta Stanley Cup pokalen i NHL och göra livet surt för finländare i VM.

Men de senaste säsongerna har den mesta uppmärksamheten kring Peter Forsberg kretsat kring fotproblem och otaliga comebackförsök.

Nu är det däremot dags för en premiär.

"Foppa" gör som Pernilla Wiberg en gång gjorde och lanseras som Risifruttis nya ansikte.

Iförd full hockeymundering

I en reklamfilm som har premiär den 13 september - men som Sportbladet kan visa redan i dag - ses hockeystjärnan bland annat hjälpa till med läxläsning, gå på bio, visa hur en riktig hockeytackling utförs – och få ett raseriutbrott.

Alltsammans iförd full hockeymundering.

Samtidigt lanseras en tävling där förstapris är en heldag med "Foppa" som vinnaren får möjligheten att planera efter egna önskemål.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med Peter Forsberg. Peter är inte bara en av världens mest eftertraktade hockeystjärnor utan även en förebild för miljontals människor, säger Maria Ericsson, marknadschef på Risifrutti.

Det här med att man får göra vad man vill med "Foppa" under en dag, stämmer det?

– Ja, i princip vad som helst. Han måste ju gå med på det själv. Men han är väldigt öppen så det är nog ingra problem.

Om någon vill ha med honom på isbjörnssafari?

– Ja... Det beror lite på konstnaden. Så kanske inte precis vad som helst...

”Han är sagt ganska öppen”

Gyttjebrottning?

– Det är ju egentligen inte mig du ska fråga om det. Men det är inte omöjligt. Han är som sagt ganska öppen.

Är det okej att använda honom till att spela in en reklamfilm för någon av era konkurrenter?

– Nej, det är nog inte okej. Den här vinsten ska gå till en privatperson och är inte till för att användas i kommersiellt syfte, säger Maria Ericsson.