Svenska Spel satsar på direktsänd EM-tv

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-05-30

”Vi tredubblar vår rekrytering av nya kunder”

I dag öppnar Betsson en spelbutik på Götgatan i Stockholm.

På måndag lanserar Svenska Spel massor av nyheter.

Spelkriget inför EM har startat på allvar.

Henrik Larsson hjälper till att skapa EM- och spelfeber.

Fotbolls-EM är inte bara årets stora sporthändelse, det är också det viktigaste spelevenemanget under 2008.

Statligt kontrollerade Svenska Spel hakar naturligtvis på hajpen.

Under nästa vecka startar bolaget bland annat:

Oddsen Direkt – en ny muntlig snabbspelspaketering av Xperten innehållande Bomben, Matchen, Lången trippel och Lången singel för olika insatsnivåer och med möjlighet att välja eget favoritlag.

Oddset Scorecast – nytt muntligt vad med kombinationen av slutresultat och sista målskytt med förebild från brittiska bookmakers, där de lägsta fasta oddsen kommer att ligga runt 30 gånger pengarna.

Ny Matchen-kupong där succéerna från Bomben finns med – Xperten kan kombineras med eget spel och reduceringsmöjlighet att ta bort oönskade resultat.

Ett extra Mixen-programblad med 123 spel på EM.

EM-tipset som ersätter helgens Europatipset under vecka 23 och 24.

Mycket på webben

Direktsänt EM-magasin på webben fyra gånger dagligen från landslagets hotell och träningar med start den 5 juni.

Utmaningen – ett webbaserat gratisprogram för att tippa hela EM och slippa sitta med hemmagjorda Excel-ark på jobbet eller i kompisgänget.

– Det finns inget bättre tillfälle att rekrytera nya kunder för oss – vi tredubblar antalet nya spelare vid ett sådant här evenemang. Matchtiderna och att en så stor kanal som TV4 sänder alla matcher är perfekt för oss, säger Staffan Rehnström på Svenska Spel.