Så har du aldrig sett Klüft och Kallur

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-03-14

”Idén är att lyfta fram OS-atleterna och hästatleterna tillsammans”.

En häst frustar djupt i en mörk skog.

Mustafa Mohamed jagas ut över ett brant stup.

Therese Alshammar gilder under vattnet i en vild sjö.

Det drömska avslutas på Kinesiska muren.

Travstjärnorna och OS-stjärnorna jagar guld tillsammans.

Sanna Kallur.

Under lördagen rullar den nya reklamkampanjen inför Olympiatravet.

Sportbladet kan i dag exklusivt som första media visa bilder ur filmen.

ATG och SOK har ett samarbete som ska gynna båda parter.

Sedan 1979 har ATG kunnat sponsra de svenska medaljhoppen med totalt 153 miljoner kronor.

– Idén med filmen är att lyfta fram OS-atleterna och hästatleterna tillsammans. Olympiatravet är vår egen olympiad, säger Leif Öhlund på ATG.

Tre försök och en final ska köras.

Allra mest drömmer ATG om Commander Crowe – den nye Legolas.