Jättestrul för ATG – går inte att lägga spel

Kunderna kan inte logga in på sina spelkontot – trots att problemet ska vara löst

Publicerad 2022-09-06

Kunderna hos spelbolaget ATG kunde inte logga in på sina spelkonton och lägga spel.

Speljätten ATG har tekniska problem då kunder inte kan logga in och lägga spel.

Vid 12.30 meddelade ATG att problemen var lösta – men flera Sportbladet-läsare hör fortsatt av sig att problemen fortlöper.

”Vi beklagar detta”, skrev spelbolagen på sin hemsida tidigare under tisdagen.

Spelbolaget ATG upplevde tekniska problem under tisdagen – något som uppdagades vid nio-tiden på morgonen.

Kunderna kunde inte logga in på sina spelkonton – vilket innebar att inga spel kunde läggas. Samma problem gällde i fysiska butiker.

Klockan 11.20 under tisdagen uppdaterade ATG statusen på sin hemsida.

Tekniska problem: Kl. 11.20: För närvarande går det inte att logga in på ATG.se, ATG Tillsammans och i ATG:s app. Det går heller inte att lägga spel i butik. Problemen påverkar samtliga spelområden, d v s Häst, Sport och Casino. Vi beklagar detta och arbetar för fullt för att åtgärda problemen”, skrev man.

”Ber inte om att skjuta på tävlingarna”

Nicklas Jonsson, Head of Horsebetting på ATG:

– Vi har varit i kontakt med lunchbanan Rättvik för att informera om problemen. Vi kommer inte att be om att få skjuta på tävlingarna då vi inte har en prognos för när problemen kan vara lösta.

Klockan 12.05 uppdaterade ATG sin hemsida med följande info:

”Vi har i nuläget ingen prognos och aktuella tävlingar kommer därmed att starta på tid”.

Kunder upplever fortsatta problem

Strax efter 12.30 var problemen lösta enligt spelbolaget.

– Nu går det åter att logga in och lägga spel på ATG.se, ATG Tillsammans, i ATG:s app och i butik, meddelade Nicklas Jonsson.

Men även efter 12.30 har vissa kunder fortsatt problem med att kunna logga in – trots att det tekniska strulet ska ha varit avklarat.

Flera Sportbladet-läsare har hört av sig och meddelat att de fortfarande inte kan logga in på sina spelkonton.

– Vi har haft efterdyningar och vi fortsätter jobba med problemen, säger Nicklas Jonsson på ATG klockan 13.27 till Trav365.

Några minuter senare kom nästa uppdatering från spelbolaget:

– Just nu, klockan 13.50, fungerar det att logga in och spela i alla kanaler igen. Även om vi har löst det akuta problemet så fortsätter vi att gå igenom tekniken för att reda ut detta grundligt. Det jobbet kan medföra kortare driftstörningar under eftermiddagen, även om vi såklart gör allt för att undvika det, säger Nicklas Jonsson.

Texten uppdateras.

Följ ämnen i artikeln