Elektronikjätte gör sexleksaker

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-09-18

Britterna först ut att bli stimulerade

Köksmaskiner, tv-apparater, glödlampor...den holländska elektronikjättens produktlista kan göras lång.

Och nu kommer nytillskottet - sexleksaker.

Britterna blir först ut att få pröva holländska vibrationer.

Par i 35-55 års åldern är den uttalade målgruppen när den holländska elektronikjätten Philips lanserar sin serie sexleksaker för par. Och just britterna anses som särskilt öppna för den här typen av intimprodukter. Därför lanseras Warm Intimate Massage-produkterna först i Storbritannien.

Bolaget hoppas att de lila sängkammarprodukterna ska uppväga en längre tids tröghet i försäljningen av företagets konsumentprodukter.

Stor studie

Philips lät genomföra omfattande undersökningar huruvida den här typen av produkter skulle kunna gå att sälja. Och det visade sig finnas en marknad.

– Vi fick reda på att många par i 35-55 årsåldern ville ha något liknande men att det som fanns på marknaden inte var intressant, säger Sheila Struyck ansvarig för produktutveckling på Philips.

Ingen billig leksak

I par-utförandet innehåller Warm Intimate Massager två olika vibratorer samt laddare och stämningshöjande ljus. Apparaten kommer att sälja i singelutförande.

Men smakar det så kostar det - priset i på parmodellen i Storbritannien landar på 90 pund eller nästan 1100 kronor.