Tittarsuccé för ”Så mycket bättre”

Publicerad 2016-10-24

Premiären sågs av två miljoner

”Så mycket bättre” lockade miljonpublik.

Säsongspremiären av programmet sågs av två miljoner tittare.

– Det här värmer hjärtat och är otroligt roligt, säger Martin Nygren, exekutiv producent, i ett pressmeddelande.

Så mycket bättre” slog därmed konkurrerande ”Moreaus med mera” på SVT som sågs av 882 000 tv-tittare, enligt preliminära siffror från MMS.

Lördagens siffror är en ökning från förra året, när 1,6 miljoner tittare såg säsongspremiären.

– Vi gläds med vår publik och inte minst med våra fantastiska artister som har lagt ner sin själ i varje tolkning. Det här blev en flygande start som kommer följas upp med ett pärlband starka program under hösten, säger Martin Nygren, exekutiv producent för ”Så mycket bättre”.

Jill streamas mest

Lika bra går det för musiken i programmet.

Jill Johnsons cover på Tommy Nilssons hit ”Öppna din dörr” är i skrivande stund den mest streamade svenska låten på Spotify, tätt följd av Danny Saucedos ”Snacket på stan”. Jill Johnson fick fyra plus och Danny Saucedo tre av Nöjesbladets musikrecensent Markus Larsson.

I nästa veckas program är  Magnus Carlsons huvudperson. Övriga medverkande artister i ”Så mycket bättre” är Lisa Ekdahl och Little Jinder.