Sen Halloween-låda till barnbarnet kom fram uppäten

Publicerad 2023-11-18

Anna-Karin skickade en låda med Halloween-godis till barnbarnen som kom fram med uppäten choklad.

Anna-Karin skickade en Halloween-låda med godis till sitt barnbarn.

Efter en månad kom den fram – men chokladen var då uppäten.

– Jag ringde Postnord och skällde ut dem, för jag blev så jävla irriterad, säger Anna-Karin.

För fyra veckor sedan skickade Anna-Karin ett paket till sitt barnbarn tvärsöver landet inför Halloween. Hon hade packat ner en kruka i form av ett spöke, en Pez-figur, klubbor, snacks och fem chokladspöken. Men paketet kommer aldrig fram.

– Jag ringde Postnord flera gånger, som varje gång bad mig att göra en reklamation, säger Anna-Karin.

Först landar paketet i västra Frölunda som visar sig vara fel ombud. Paketet skickas tillbaka till Stockholm.

– Till sist ringde jag och skällde ut dem, för jag blev så jävla irriterad. Då blockerade de mitt nummer, säger hon.

Anna-Karin ringer nu från sin jobbtelefon och från sin mans nummer. Svaret är detsamma: ”Prova att reklamera”.

”Ursäkta, paketet är lite skadat”

I Postnord-appen ser hon att paketet ligger kvar i Stockholm en månad efter hon skickat det. Då beslutar hon att ta saken i egna händer.

– Jag ringde och frågade ifall jag kunde hämta det själv, för jag skulle ändå till Göteborg, säger Anna-Karin.

Men paketet hade levererats till Göteborg i tilltufsat skick. När Anna-Karin ringer svärdottern säger hon att paketet kommit fram, men att någon nafsat i sig chokladgubbarna.

– Paketet var öppnat, chokladen var uppäten, bubbelplasten runt krukan var tilltryckt och spökkrukan sönder, säger hon.

– Sen hade de mage att sätta ett klistermärke med meningen ”Ursäkta, paketet är lite skadat”.

Ett klistermärke med texten ”Vi ber om ursäkt, försändelsen har tyvärr skadats i hanteringen” från Postnord.

Vad sa barnbarnet?

– Hon är ledsen. Hennes mamma sa skämtsamt att farmor kanske var sugen på chokladen, säger Anna-Karin.

– Men jag är så irriterad.

Hur tänker du göra framöver?

– Jag kommer aldrig skicka något med Postnord igen. Och det är ju inte de på kundtjänst fel, men de får ta irritationen, säger hon.

Postnord: ”Ärendet behandlas”

I ett mejl skriver Postnords presschef Anders Porelius:

”Enligt de system som jag har tillgång till så har det skett utdelningsförsök till kunden men efter det så har paketet gått tillbaka till terminal.   

Kunden har inte blivit blockerad av vår kundtjänst.  Kunden har reklamerat ärendet vilket är helt rätt väg att gå om man missnöjd med leveransen.

Ärendet behandlas nu av vår kundtjänst och utfallet meddelas till kund när det är klart.”  

Anders Porelius, presschef Postnord.

Följ ämnen i artikeln