SAS sänker priserna med 20 procent

Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2003-09-12

ökade volymer ska kompensera lägre intäkter

SAS sänker priserna på affärsresor i Skandinavien med 20 procent.

Samtidigt hoppas det krisdrabbade företaget på vinst nästa år.

SAS har inte tjänat pengar sedan 2000. Efter flera stora nedskärningspaket har företaget nu lyckats få ned sina omkostnader.

20 proc lägre priser

– Vi har det fortfarande tufft. Men nu har vi kommit så långt att det finns utrymme för prissänkningar vilket vi är väldigt glada över, säger Anders Ehrling, chef för SAS i Sverige.

Biljettpriserna sänks med 20 procent rakt av för affärsresor inrikes i de skandinaviska länderna samt mellan huvudstäderna. Priserna börjar gälla i slutet av oktober.

– På privatsidan räknar vi också med sänkningar. Vi kan ännu inte säga var och med hur mycket, säger Anders Ehrling.

”Vi ger mervärden”

SAS är inget lågprisbolag och kommer inte att bli det heller, trots prissänkningarna.

– Vi räknar fortsatt med att prissätta oss över nya lågpriskonkurrenters nivåer och det gör vi därför att vi levererar de mervärden som kunderna är beredda att betala för, säger Anders Ehrling.

Karolina Vikingsson

Följ ämnen i artikeln