Fortsatta inloggningsproblem för Swedbank

Publicerad 2016-12-28

Redan på tisdagen var det problem att logga in på Swedbank i mobilen och på datorn. I dag, onsdag, trasslar det fortfarande.

– Det är någon form av problem men vi vet inte vilken typ det är, säger Claes Warrén, presskontakt på Swedbank.

I går, tisdag, hade Swedbanks kunder problem med att logga in på sin internetbank via mobilen och på datorn.

– Det har varit ett antal ”dips” under dagen, som gör att det inte går att logga in. Men provar man någon minut senare kan det gå, sa Claes Warrén, presskontakt på Swedbank under tisdagen.

På onsdagsmorgonen var det ännu inte åtgärdat.

– Det är samma typ av problem. Vi trodde att det var löst i går kväll men det visade sig vara samma problem idag. Det är främst internetbanken som strular, säger Claes Warrén.

Störningarna har drabbat kunderna av och till, och i nuläget finns ingen prognos för när problemet kan vara löst.

Vid 14-tiden meddelade Swedbank att problemet ännu inte var löst men att det fungerar för merparten av användarna att logga in under längre stunder.

Följ ämnen i artikeln