Klagade på twitter – utslängd från planet

Publicerad 2014-07-25

Duff Watts kände sig illa behandlad av personalen vid incheckningen.

Då lovade han dem att twittra om det.

Det slutade med att han blev beordrad av planet tillsammans med sina två barn.

Duff Watts har varit en flitig resenär med amerikanska Southwest Airlines.

Så flitig att han hamnat på deras A-lista, en position som medför diverse förmåner.

Därför tog han för givet att han skulle få prioriterad ombordstigning tillsammans med sina två barn, sex och nio år gamla, innan planet lyfte från Denver.

Men kvinnan vid incheckningsdisken godkände inte den förmån Watts enligt A-listan var berättigad till, skriver USA Today.

– Riktigt trevligt sätt att behandla en kund från A-listan. Jag ska se till att twittra om det här sa han rakt ut till personalen vid desken.

Sagt och gjort.

Watts lade ut ”Wow, mest oförskämda agenten i Denver. Kimberly S, gate C 39 är inte glad@SWA”.

Kände sig hotad

Den namngivna agenten uppgav i det läget att hon kände sig hotad.

Duff Watts, som redan klivit ombord på planet tillsammans med sina barn, blev plötsligt beordrad av planet. Familjen skulle inte få kliva ombord igen om inte Watts raderade sin tweet, enligt USA Today.

Efter incidenten gick Southwest Airlines ut med ett pressmeddelande där det påpekades att det inte enbart handlade om twittermeddelandet.

”Kunden blev avlägsnad under en kort tid från flyg 2347 från Denver till Minneapolis för att lösa en diskussion utanför flygplanet, borta från de andra passagerarna. Vårt beslut är inte enbart grundat på kundens tweet. Efter en framgångsrik lösning kunde kunden och hans familj fortsätta på flyget till Minneapolis”, hette det i pressmeddelandet.

Watts fick senare tre värdecheckar à 50 dollar i kompensation.

Checkar han inte tänker använda.

Duff Watts har nämligen svurit på att aldrig mer flyga med bolaget.

Följ ämnen i artikeln