Ryanair backar – och betalar för allt

Publicerad 2013-11-15

” Vi är jätteglada att allt löste sig så snabbt"

Höstlovet i London var lyckat för (fr vänster) Jesper Jenefjärd, Oscar Wallgren, Anna Jenefjärd Sylvendahl, Jessica Wallgren, Emma Wallgren, Anton Sylvendahl och de andra. Men hemresan blev en mardröm.

Full ersättning för de extra flygbiljetterna, liksom utläggen för extra tåg- och bilresor.

Och en ursäkt till familjerna.

– Det är verkligen roligt! säger Anna Jenefjärd Sylvendahl.

Bara ett par dagar efter det att Aftonbladet skrivit om familjens mardrömsresa fick de upprättelse.

Kanske menade flygbolaget Ryanair trots allt allvar, när vd Michael O´Leary för en tid sedan deklarerade att bolaget skulle bli snällare och lyssna mer på sina passagerare.

Familjerna Jenefjärd Sylvendahl och Wallgren från Nacka som för två veckor sedan tvingades köpa nya flygbiljetter hem till Sverige till en kostnad av närmare 40000 kronor, sedan Ryanair strandat dem i London, får nu full ersättning från flygbolaget.

– Mycket bra, och mycket roligt, säger Anna Jenefjärd Sylvendahl. Och de ber även om ursäkt för det som hände.

Familjerna erbjöds, på plats i London, nya biljetter hem först tre dagar senare. Det, säger Ryanairs representant, var fel – de skulle naturligtvis erbjudits platser på första, bästa flygmöjlighet.

Återstår en fråga: blir det fler resor med Ryanair?

– Nej, inte som det är nu. De behöver först arbeta på sitt bemötande gentemot kunder på plats, säger säger Anna Jenefjärd Sylvendahl.

Följ ämnen i artikeln